Pages

2019. július 1.

Rita


Az M3 tévé május elsejével a Netre költözött, vagyis már csak online lehet nézni. Ez sok pozitív dologgal járt, 720p minőségben lehet nézni a filmeket (sőt, pl. a Tüskevár sorozatot UHD-ban adják), és le is lehet menteni, meg lehet nézni később, ha valamit szeretne az ember.

Én így vagyok a Zenés Tévé Színház sorozattal, ami gyerekkoromban nagy kedvencem volt, talán 100 opera, operett, balett, zenés játék készült 1970-től folyamatosan.

És persze az ember horgára néha érdekes dolog is akad :) Mint pl. Donizetti vígoperája, a Rita. 1978-ban készült, és akkoriban nem láthattam, mivel amúgy biztosan emlékeztem volna rá :) 

A tartalom:

Rita asszony, egy bergamói fogadó tulajdonosnője nagyon szigorúan bánik jámbor férjével, Beppével, gyakran meg is pofozza. Bezzeg első férje, Gasparo nem volt ilyen szelíd, sőt? Szerencsére tengerre szállt és özvegyen hagyta Ritát. Egy napon egy idegen állít be a fogadóba Kanadából azért, hogy első feleségének halotti bizonyítványát megszerezze, egy gazdag özvegyet kívánva nőül venni. Biztos abban, hogy neje halott, hiszen maga gyújtotta rá a házat. Amikor megpillantják egymást Ritával, megdöbbenve ismerik fel egymásban régi házastársukat... Most aztán mi lesz? Kié legyen az asszony? Remek szórakozásra invitáljuk nézőinket, melynek biztosítéka Donizetti fülbemászó zenéje, a Rita című szórakoztató zenés anekdota és a Baranyi Ferenc által írt szellemes keretjáték. 

Pár rajzzal indul, ezek közül az egyik:


Szerintem felismerhető Melis György és Kalmár Magda :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése