Pages

2013. február 16.

Fenekeléssel gyógyítják a függőséget


Alkohol, drog vagy szex addikció? Verjük ki a kedves páciensből! Valódi náspángolással.

A módszer művelői állítják, az ütlegelős terápia azokon is képes segíteni, akik már minden mást megpróbáltak, de hiába.

Mondjuk elég messzire kell utazni, egészen Szibériáig, ha valaki úgy érzi, már csak így szabadulhat meg a függőségétől. Itt azonban már képzett pszichológusok veszik kezelésbe.

„Én vagyok rá az élő példa, hogy ez a bizarr terápia működik, és bátran ajánlom bárkinek, aki függőségben vagy depresszióban szenved.” – mondja a már a gyógyulás útjára lépett Natasa. „Kegyetlenül fáj – de visszaadta az életem. Biztos vagyok benne, hogy e nélkül már nem élnék.” – teszi még hozzá a 22 éves novoszibirszki lány.

A formabontó módszer kiagyalói, Dr. German Pilipenko és Prof. Marina Chukhrova állítják, hogy a náspángolás tudományos alapokon nyugszik.

„Egyértelmű orvosi céllal fenekeljük el a pácienseinket – ez nem bújtatott szadomazoizmus.” – mondja Chukhrova.

A szakemberek állítása szerint a kezeltjeik szervezetében nem termelődik elég endorfin, más néven „boldogság hormon”. Az ütlegelés azonban arra ösztönzi az agyat, hogy többet bocsásson ki ebből a hormonból, aminek a következtében javul az általános közérzet.

„A fenekelés ellensúlyozza az élet iránti lelkesedés hiányát, ami a vezető okok között szerepel a függőségek, a szuicid hajlamok és a pszichoszomatikus betegségek kialakulásánál.” – magyarázza Dr. Pilipenko.

A már említett Natasa a Times szibériai kiadásának adott interjújában elmondta, hogy egy korábbi fiúja szoktatta rá a drogokra, akit azóta már bele is halt a szenvedélyébe.

„Olyan sokan haltak meg a környezetemben. Én is majdnem rámentem – egyszerűen nem láttam a kiutat. Aztán az édesanyám hallott erről az újfajta kezelésről, és én beleegyeztem, hogy kipróbálom.”

A már gyógyulófélben lévő lány alkalmanként 60 ütleget kap fűzfavesszővel, melyet pszichoterápia előz meg. Mindez nagyjából 20 ezer forintba kerül.

„Nem vagyok mazochista. A szüleim sose vertek, de még csak egy pofon se csattant el, azaz életemben most éltem át  először igazi fizikai fájdalmat, és nagyon megdöbbentett az élmény. Senki se gondolja, hogy ennek az egésznek bármi köze van a szexualitáshoz, ez butaság.”

„Amikor lesújt a vessző, sikítok, és szorosan markolom az ágy végét. Érzem, ahogy belém nyilall a fájdalom, gyötrődöm, az egész testem beleremeg. Sírni is szoktam, a doktor pedig időnként megkérdezi, mit érzek, hogy rendben vagyok-e.”

 „A testem felforrósodik, a tenyereim izzadni kezdenek. Nagyon rossz érzés – ám mindegyik alkalom után érzem, hogy hatásos. Tulajdonképpen ez az egyetlen terápia, ami bevált.”

„Az ütések közben az orvos el szokta magyarázni, milyen veszélyekkel jár a drogozás, de ennek ellenére ez a kezelés nem arról szól, hogy megbüntetnek a heroinozásért. A testemre gyakorolt hatása miatt működik – az endorfin kibocsátás miatt – ami segít megszabadulni a függőségtől.”

„A fájdalom segít, hogy megértsem, milyen veszélyeknek tettem ki magam, hogyan robogtam a végzetem felé.”

A beszámolónak azonban itt még nincs vége, Natasa nyomatékosan hangsúlyozva folytatja. „Tudom, hogy a barátaim hülyének néznek, amiért megbízom ezekben a dokikban. De én élni akarok. Most először azóta, hogy 5 éve rákaptam az anyagra érzem azt, hogy van esélyem.”

„Egy akarok lenni a több ezer normális életet élő lány közül – találni egy férfit, megházasodni, gyereket szülni, a párommal együtt nézni szembe az élet nehézségeivel.”

„Ilyen életre vágyom – és végre úgy érzem, hogy visszatértem az oda vezető ösvényre.”

Néhány hónappal azután, hogy elkezdett a náspángolós kezelésekre járni, Natasa munkát kapott egy taxi társaság diszpécsereként, és – a várakozásokkal ellentétben – meg is tartotta azt.

Chukhrova professzor szerint a kezelésnek nem a verés a lényege. „Az ütlegelés a kezelés lezáró része. Először pszichológiai tanácsadást végzünk, vagy he kell, akkor detoxikálást.”

 „Csak megfelelő mennyiségű pszichológiai kezelés, a szív egészségi állapotának a felmérése és a fájdalomküszöb megállapítása után kezdjük a náspángolást.” – hangsúlyozza ki.

„Fűzfavesszőket használunk, mivel azok rugalmasak, nem törnek el, és nem fakasztanak vérző sebeket. Csakis és kizárólag a feneket ütjük. A tapasztalataink alapján elmondhatjuk, hogy ez a testnek egy nagyon érzékeny része, ami a fájdalom hatására olyan folyamatokat indít el az emberi szervezetben, melyek annak a hasznára válnak.”

A professzornő hozzáteszi, hogy amennyiben észreveszik, hogy az ütlegek a páciensnél szexuális izgalmat váltanak ki, azonnal abbahagyják a kezelést.

„A módszerünknek semmi köze a szexualitáshoz. Ha valaki erre vágyik, akkor számos olyan helyet találhat, ahol kiszolgálják ezeket a vágyait.”

Az orvostársadalom nem tartja komolynak a kezelést, azt mondják, hogy a mozgás, az akupunktúra, a masszázs, a csokoládé evés és természetesen a szex is sokkal, de sokkal több endorfint szabadít fel a szervezetben, mint a fenekelés.

„A fájdalom stressz elleni injekcióként hat.” – mondja Dr. Pilipenko, aki nem rejti véka alá, hogy a kollégáik szkeptikusan fogadják a módszerüket.

„A fájdalom mintegy figyelmeztetésként hat, és így az egyén nem engedi a sértődöttséget, a dühöt, a haragot, a lustaságot, a magányt vagy a kilátástalanságot az útjába állni a következő célja felé.”

„A pszichoszomatikus betegségek jelentős része kezelhető ezzel a fantasztikus módszerrel. Sok olyan betegünk van, aki utálja magát, a világot, akit gyenge, aki befásult, sír és fáradt.”

„Segítünk nekik megváltoztatni a stresszre adott reakcióikat, hogy hogyan legyenek túl az aggasztó helyzeteken a jövőben.”



Eredeti cikk: http://donna.hu/cikk/Egeszseg/Fenekelessel-gyogyitjak-a-fuggoseget/10078

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése