Az
orosz cári balett titkaiból
2. rész
Már a belépésemet
követő napon részt kellett vennem a gyakorlatokon és pedig ugyanolyan
kosztümben, mint a többiek: a fűző mélyen kivágva, mellek meztelenül, a
gazészoknyácskák erősen kikeményítve és nagyon rövidek, hogy a combokat
teljesen és a popó egy részét látni lehetett és ha fellebbentek a csípőkig, az
egész test meztelen volt.
Különböző színű
selyemharisnyát viseltünk, melyek a térd felett voltak megerősítve, a lábainkon
pedig tánccipőket. Trikót csak az esti előadásokon viseltünk. A nadrágocskát a
nagyherceg parancsára elvették tőlünk, először, mert akadályul szolgáltak az
előadásokat megelőző vizsgálatoknál, másodszor pedig, mert a nézők a meztelen
testre tapadó selyemtrikóban jobban élvezhették testünk formáit. Télen erősen
fűtötték a gyakorlótermet, de nyáron is állandóan belépőkbe kellett
burkolóznunk, melyet az előcsarnokban hagytunk.
Hogy a
gyakorlásoknál a combjaink és ülepünk ilyen hiányosan voltak eltakarva, annak
megvolt az oka; először, hogy a közelben ülő nézők az üde, izmos leányhúsban
gyönyörködhessenek, azután pedig, hogy a fenyítések, – melyeket azonnal
végrehajtottak a meztelen bőrön, mely minden védelem nélkül volt kiszolgáltatva
a korbácsszíjaknak – annál intenzívebben érezhetők legyenek.
Maguknak a húsosabb
részeknek is kettős céljuk volt: az volt a kötelességük, hogy a színpadon
ugráljanak és --- még valahol máshol is. Különösen ez a második cél volt az,
mely szegény ülepünket a nagyobb szenvedésektől megóvta és így történt, hogy
csak kötelek, bőrszíjak és kezek, melyek azonban szintén eléggé égető emléket
hagytak hátra, porolták ki az ülepeinket, de nem sebezték fel azokat.
Az intézet minden
növendéke, a táncosnők éppen úgy, mint a legfiatalabb patkányok, egész
testükkel a magasabb udvari méltóságok és gárdatisztek szórakozásaira
szolgáltak, akik gyakran éltek jogaikkal. Természetesen a nagyhercegeknek
előjoguk volt a választásokban, de csak nagyon ritkán lehetett látni őket a
gyakorlatoknál és próbáknál. Csak a gyermekek voltak felmentve e szolgálatok
alól mindaddig, míg a testük kifejlődött, de naponta megvizsgálta őket az
intendáns, az igazgatónő, vagy a balettmester, hogy elég erősek-e már a szerelemre.
Akkor őket is bevezették az ágymelegítők nyilvántartásába és kiszolgáltatták az
első öregebb, vagy ifjabb kéjencnek, aki először végignézte kis farának táncát,
ha nem az intendáns, vagy a balettmester tartotta fent magának, hogy az
áldozatot végrehajtsa rajta.
A hadseregnek,
udvarnak és arisztokráciának szabad bejárata volt a gyakorlóterembe, túlsúlyban
volt azonban az öregek száma. Ők azért jöttek, hogy a szemeik előtt kikorbácsolt
ülepek buja vonaglásában és a megfenyítettek fájdalomkiáltásaiban gyönyörködve
izgassák fel magukat. Öreg, kiélt testüknek nem volt jobb izgatószere, mint
ezek a vonaglások és kiáltások.
Mindegyik távcsővel
volt felszerelve, dacára a rövid távolságnak, mely őket a színpadtól elválasztotta,
minden valószínűség szerint a látott tárgyak megnagyobbítására. Így történt nem
is ritkán, hogy a leányok egy része gyakorlatok után eltűnt és csak néhány óra
múlva került ismét elő. Itt is megmutatkozott aztán a gyakorlóöltözék
alkalmassága: az öregek, vagy fiatalok minden fantáziáját pillanatok alatt
teljesíteni lehetett.
Nők is jelentek meg
a gyakorlatoknál, főleg azonban este, előadás után jöttek, nagyobb számban,
néha egyedül, gyakran azonban a férjük társaságában, hogy jelen legyenek a fenyítéseknél,
melyek vakító lámpafénynél, mely az egész meztelen testen visszatükröződött,
csak izgatóbbak voltak. Ez az izgalom még növekedett azáltal is, hogy a
vétkeseket először a fenyítés végrehajtása céljából elő kellett készíteni, miközben
trikóját a térdéig lehúzták és azután hasra fektették egy bakra, miáltal ülepük
kidomborodott és testük egy szabályos ívet képezett.
A próbák alatt a
növendékek csoportokban gyakorlatoztak, mindegyik abban az osztályban, melybe
tartozott. Végül pedig még egy főpróbát tartottak.
Az első
gyakorlatoknál, mint egyszerű néző voltam jelen. Beosztottak kezdők közé és
lelkemre kötötték, hogy jól vigyázzak, mert a következő napon vizsgáztatni
fognak. A kezdők csoportjában 13-15 éves kis leányok voltak, és a 16 évemmel a
legidősebb és legnagyobb voltam köztük. Természetes, hogy én voltam a
legfejlettebb is és gócpontja a különböző férfi és női nézőknek, kik
látcsövüket fellebbenő szoknyám alatt szabadon fekvő meztelen combjaimra és
ülepemre, melyek szemeiknek gyümölcsök voltak, szegezték, hogy megértékeljék az
áru jóságát és előnyeit. A kezdők csoportja, mely körülbelül húsz növendékből
állott, egy tánctanítónő vezénylete alatt gyakorolt, egy hegedű és hárfa
kísérete mellett. Minden előre tett lépésnél a könnyű szoknyák elől csapódtak a
magasba, a hátra tett lépéseknél pedig hátul repültek fel.
Aztán hirtelen
elhallgatott a zene, a csoport megállott és láttam, mikor a legnagyobb leány
előrehajolt, hogy szoknyácskája, mint egy harang állott körülötte. A tanárnő
odalépett hozzá és hat korbácsütést adott neki, hogy ülepének félgömbjei
kipirultak és erősen vonaglottak. Nem tudtam felfedezni, mi lehetett az oka
ennek a büntetésnek. Minden távcső a harang reszkető tartalmára volt irányítva,
mely csak akkor foglalta el ismét függőleges helyzetét, mikor a bűnös engedélyt
kapott, hogy felállhasson.
Most a hegedű és
hárfa is felvették megszakított tevékenységüket, a növendékek a lépésgyakorlatokat,
én a figyelmemet és a két nembeli nézők távcsövei azt a pontot, mely éppen a
legjobban érdekelte őket. A növendékek most egyik lábukról a másikra ugrottak,
hogy combjaik minden ugrásnál szétnyíltak. Látni lehetett, hogy csak négy vagy
ötnek volt már pihés a teste és csak egyetlen-egynek sűrű, fekete hajzata.
Miközben egy
félfordulatot tettek, ez alkalommal két növendéknek kellett előrehajolnia, egy
tíz évesnek és annak a leánynak, ki már ki volt fejlődve. A tanítónő a
kicsikénél kezdte a büntetést, hat ütést a porolókorbáccsal, de a gyermeknek a
szempillája sem rezdült. Aztán a nagyobbik számára egy nagajkát vett elő, az
ide-oda dobálta az ülepét és úgy ordított, mintha nyúzták volna.
A nézők, különösen
a hölgyek, nevettek és éljeneztek, újráztak, hogy megtanítsák a bűnöst, hogy
ilyen csekélység miatt nem szabad sivalkodni. A tanítónő persze eleget tett a
nézőközönség kívánságának, ami parancs volt a számára és kiegészítette a
tucatot hat újabb ütéssel, melyek sötétvörösre festették a leányka popóját,
miközben a vonaglás fokozódott és sikoltozása betöltötte a termet.
Dacára a
büntetésnek, neki is tovább kellett gyakorolnia a többiekkel együtt, de most
már világosan meg lehetett őt különböztetni bíborvörös nadrágocskájával, melyet
a korbács szíjai húztak reá. A lecke egy félóráig tartott és még két tanulónő
kapta meg hasonló módon a korbácsot.
Azután a következő
osztály került sorra, egy fuvola és egy második hegedű egészítette ki a
zenekart. Ebben az osztályban az előrehaladottabb leányok voltak, 15-20 évesek.
Látszott, hogy mily különös gonddal válogatták össze őket. Mindnyájan csinosak,
formás testűek voltak, gömbölyű, szépen domborodó, kemény üleppel, mely két,
formás, izmos combon nyugodott. Bőrük úgy fénylett, mint a legfinomabb selyem.
Valamennyinek
gazdag hajdísze volt már, különösen kitűnt közülük egy aranyszőke pihével, de
volt öt vagy hat kiknek koromfekete hajzata volt. Különösen egy keltette fel
csodálkozásomat. És még sem volt ezek között a 18 éves növendékek között egy
sem, akinek olyan fejlett és sűrű leány háromszöge lett volna, mint nekem volt
az én 16 évemmel.
Ebben az osztályban
körülbelül harminc növendék volt, kik belépő táncokat gyakoroltak és lábaikat a
levegőbe dobálták, miközben látszott, hogy ülepük felemelkedik és combjaik szétnyílnak.
Azután lábujjhegyen megfordultak, hogy szoknyáik felrepültek és felváltva megmutatták
formás ülepüket és a pihés szerelmi fészket, minden változatban.
Végül együtt
keringőztek, hogy a gyors tempónál szoknyáik állandóan magasan álltak és minden
táncmozdulat tanulmányozható volt az ülepükön. Ezek hol jobbra fordultak, hol
balra, előre-hátra siklottak és a legapróbb részletet is pontosan megmutatták.
Mikor a keringőt befejezték, a szokásos meghajlással üdvözölték a közönséget.
Melleik, mind
nagyok, gömbölyűek és kemények, a fűző kivágásán nyugodtak és a gyors tánc
utáni hullámzásukkal és kemény bimbóikkal nagyon bájos és izgató látványt
nyújtottak. A táncot nem szakították meg, hogy az ügyetleneket megbüntessék, de
mikor a sereg a végén „hátra arcot” csinált, felemelkedett az igazgatónő elnöki
székéből, megragadott egy nagajkát és odalépett ahhoz a leányhoz, akinek
valamennyi között a legszebb fekete hajzata volt.
A balerina
tudhatta, hogy mi vár reá, mert szétvetett combokkal előrehajolt és teljes terjedelmében
mutatta meg a legszebb popót, melyet látni lehetett. Formája olyan bájos volt,
hogy Vénuséval is bátran felvehette volna a versenyt.
Abban a helyzetben,
melyet most felvett, csak a kezdetét lehetett látni a pompás hajerdőnek, amely
díszítette. Az igazgatónő jelt adott a felvigyázónőnek, mire ez, aki már tudta,
hogy miről van szó, megragadta a táncosnőt a vállainál fogva és annyira lenyomta,
hogy feje előtűnt a lábai között és a sötét leányháromszög hajerdeje egész
terjedelmében fel a köldökig látható lett.
Megfontolt
lassúsággal osztotta ki az igazgatónő az ütéseit, hogy a nézők annál hosszasabban
gyönyörködhessenek a kegyetlenül megkorbácsolt popó buja mozdulataiban izgató
látványában. Tizenkét ütést mért áldozatára, melyek széles popóját, melyek a
közönség tetszésnyilvánítása közben kínosan vonaglottak, vörös huzattal vonták
be. Mikor a fenyítés vége elérkezett, a két telihold sötétvörös alátűnő naphoz
hasonlított.
Így kellett
maradnia, miközben a felvigyázónők még egy fél tucat popót végig korbácsoltak.
Mindegyik tizenkettőt kapott.
Ezután a még két
hátralevő csoport kezdte meg gyakorlatát. Mintegy huszonöten lehettek, 20-30
évesek és közösen gyakoroltak. Az ilyen öreg táncosnőket rendszerint már
eltávolították az intézetből, de voltak közöttük olyanok is, akik üdén őrizték
meg magukat és jól ápolt, fejlett bájaikkal jobban megfeleltek egyes kéjencek
különös ízlésének. És ha egy olyan szerencsétlen volt, hogy minden
elővigyázatossági rendszabály dacára teherbe jutott, úgy lebetegedése után
irgalmatlanul eladták valamelyik magán színházvállalkozónak.
Így volt a
csoportban néhány 28-30 éves leány, kiket az öregebb urak különösen kerestek,
először buja formáik végett, melyeknek markolászása és tapogatása mindenek
felett izgatta őket, másrészt pedig azért, mert szerelmi tudományuk az évek
folyamán a legmagasabb fokra fejlődött. E csoportban láttam ülepeket, melyek
szinte olyan óriásiak voltak, melyeket a javítóintézetben a nagyító üvegeken át
láttam.
Egy körülbelül 30
éves asszonynak szabályosan karcsú dereka alatt olyan nagy, széles és gömbölyű
csípője és ülepe volt, aminőt sem azelőtt, sem azután asszonynál nem láttam.
Hogy a combok vastagsága szintén megfelelt a kolosszális ülepnek, az
természetes. És emellett olyan kemény és izmos volt a húsa, hogy a fűzőből
kicsüngő mell, mely olyan nagy volt, mint egy dajkáé, a hatalmas hústömeg súlya
alatt sem lógott le, hanem a hosszú, rózsás bimbóval dacosan és egyenesen
állott előre.
Mint első
táncosnőt, természetesen nagyon ünnepelték. Neki is egy valóságos őserdő volt
testén hosszú, sűrű, koromfekete hajból, de mert nagyobb és erősebb volt, mint
a húszéves, a hajzata is ennek megfelelően teltebb, szélesebb és nagyobb.
Tánc közben egyedül
próbált egy lépést, miközben lábát többször oly magasan dobta a levegőbe, hogy
a cipője a szeméig ért. Testének minden báját tisztán lehetett látni. Ő is
megkapta a maga részét az igazgatónőtől és habár az ilyenkor szokásos ütések
száma hat és tizenkettő közt váltakozott, ő kivételesen negyvenet kapott. Nála
nem volt szükséges, hogy a felvigyázónő hozza a megkívánt helyzetbe, mindent
látni lehetett és a hatalmas popó és a pompás combok látása, melyek között
vonaglásai alkalmával előtűnt minden szépsége, nagy mértékben szemérmetlen, de
rendkívül buja és izgató látvány is volt.
Ebben a helyzetben
maradt, míg tíz másikat is megkorbácsoltak. Mikor aztán felemelkedett, az arca
sötétpiros volt és minden vére a fejébe szállt.
Ezen korbácsorgia
alatt egy kis zenekar verődött össze, melynek tagjai szintén nem kevésbé
gyönyörködtek a buja színjátékban. Végül még egyszer megpróbálták a ballettet,
mely este került színre. E táncban néhányan a kicsikék közül is részt vettek.
Így mintegy 80 ülepet lehetett látni, melyek több mint húsz percig repültek
össze-vissza fellebbent szoknyákkal, mint a pillangók. Minden néző látcsövét az
ülepekből és pihés bájakból álló tömkelegre irányította, melyek különböző
méretekben és színekben forgolódtak, vonaglottak és ugráltak. A végén a
táncosnők egy része vonalba fejlődött, bal lábukat a kezükbe tartva és a jobbon
forogva, miközben a nézőknek megmutatták testüknek minden titkát. Tíz másik
táncosnő középen a prímabalerina körül félkört alkotott. Ez fél térden feküdt
és a jobb lábát vízszintesen kinyújtotta. Miután pedig a trikó élő húsból volt
rajta, nagyon szemérmetlen látványt nyújtott.
Egy másik táncosnő
most a térdelő vízszintesen álló combjára lépett, előre hajolt, belekapaszkodott
a másik nyakába, egyik lábát magasra emelte és így egy szöget alkotott, melynek
szöge a trikóvágása volt. Az első táncosnő ekkor a másik lábát a karja alá
fogta és a testet vízszintes helyzetben, széttárt combokkal tartotta. A többiek
ezen élőkép körül térdeltek, mélyen előrehajolva. A hátralevők két oldalt
létrákon térdeltek, egyik a másik fölé hajolva, úgy hogy egészben kilencven
popót és ugyanannyi élő trikókivágást lehetett látni. Ha azt mondom, hogy
ugyanannyit, ez nem egészen helyes, mert a valóságban eggyel több volt és pedig
azé a táncosnőé, kinek popójából alig lehetett látni valamit. Mikor a balettnek
vége volt, azok, akik dolgukat rosszul végezték és a felvigyázónők felírták
őket, ugyanazon helyzetben, melyet előzőleg elfoglaltak, büntetést kaptak.
Így korbácsoltak
meg körülbelül tizenkettőt, párosával, lehetőleg szorosan egymás mellett, hogy
a nézők az egész képet láthassák látcsövükkel, de meg a jelenet is nyert izgató
voltában ezen összeállítás által.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése