Pages

2015. december 16.

Karácsony


A sorsolásra a következő dolgot találtam ki - elsőre talán egy kicsit túl bonyolultnak tűnik, de így eléggé kizárt, hogy bárki befolyásolhatná a szerencsét :)

1. Létrehoztam egy listát azok neveivel, akik jelentkeztek - minden lány háromszor szerepel. Mivel 7 lány és 1 pasi jelentkezett, így a lista 22 elemet tartalmaz.

2. A listán szereplő neveket a random.org oldalon található véletlen generátorral rendeztem át, vagyis a sorrendet sem én határoztam meg. A sorrend alapján mindenki kapott egy sorszámot (az első az 1-est, az utolsó a 22-est) - természetesen a lányok három sorszámot kaptak.

3. Ezt a listát levédtem egy jelszóval, csináltam egy önkicsomagoló állományt belőle. A jelszó jó hosszú, és tényleg véletlenszerű. Akik jelentkeztek, ma este 6-kor megkapják levélben a linket, ahonnan a fájlt letölthetik. A jelszót pedig a sorsolás után küldöm el mindenkinek - így ellenőrizni tudjátok, hogy nem változtattam közben a sorrenden.

4. Azt pedig a cset fogja meghatározni, hogy ki lesz a nyertes :) A cseten a hozzászólások száma jelenleg126885. Annak az hozzászólásnak a sorszáma fog dönteni, amely a legutolsó lesz este 8 óra előtt - vagyis az nem számít már, amelynél az idő már 08-al kezdődik. A sorszámnak az utolsó 2 számjegyét veszem figyelembe. Ha ez az érték nagyobb lesz, mint 22, akkor annyiszor vonok ki belőle 22-őt, amíg 1 és 22 közé eső értéket kapok.

Vagyis pl. ha most lenne a vége, akkor a 126885-ből az utolsó 2 számjegy = 85. 85-22-22-22 = 19 - vagyis a 19-es sorszám nyerne.

A listán elöl szereplőknek valamennyivel nagyobb esélyük van, mivel mondjuk aki az 1-es sorszámot kapta, az akkor nyer, ha az utolsó 2 számjegy 1, 23, 45, 67, 89, míg az, akié a 22-es, az csak 22, 44, 66 és 88 esetén. De egyrészt bárki csetelhet, vagyis befolyásolhatja az eredményt (én az utolsó fél órában nem fogok írni), másrészt a lista teljesen véletlenszerű, de mivel szinte mindenki háromszor szerepel, így mindenki benne van legalább egyszer az első 12-ben. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése